Dokumenty wewnątrzszkolne:

plan wychowawczy szkoły zawiera m.in. harmonogram zadań zaplanowanych na cały rok szkolny

ZAMIERZENIA GIMNAZJUM WYNIKAJĄCE ZE SZKOLNEGO PROGRAMU WYCHOWANIA:
  • stworzenie uczniom jeszcze lepszych warunków do ujawniania oraz rozwijania zainteresowań i uzdolnień,
  • dalsze wspieranie rozwoju osobowości w zgodzie z systemem wartości, który respektując prawa innych, wartości uniwersalne i przyjęte normy daje możliwość samorealizacji,
  • ugruntowanie współpracy ze środowiskiem jako podmiotem współtworzącym warunki realizacji procesu wychowawczego,
  • doskonalenie partnerskich relacji nauczyciel-uczeń, nauczyciel-rodzic, uczeń-uczeń,
  • szersza aktywizacja Samorządu Uczniowskiego,
  • dalsze wpajanie szacunku dla dobra wspólnego jako podstawy życia społecznego,
  • uświadamianie życiowej użyteczności zarówno poszczególnych przedmiotów szkolnych, jak i całej edukacji na etapie gimnazjum,
  • uczenie realizacji przyjętych celów w oparciu o rzetelną pracę i uczciwość,
  • dalsze rozwijanie wrażliwości na dobro - ukazywanie atrakcyjności dobra, jego promocja i reklama,
  • podniesienie prestiżu i poziomu nauczycieli,
  • dalsze wspomaganie wychowawczej roli rodziny,
  • kontynuacja kształtowania postaw i zachowań społecznych, takich jak: solidarność, odpowiedzialność, poczucie więzi ze swoją wspólnotą, umiejętność współpracy i szukania porozumienia, znajomość wartości demokracji i jej zasad, umiejętność "używania" demokratycznych procedur,
  • poszerzanie wiedzy i umiejętności związanych ze zdrowymi stylami życia i profilaktyka zaburzeń,
  • wyraźniejsze wspieranie samowychowania, samokształcenia i kierowania własnym rozwojem,
  • umożliwienie pełniejszego kształtowania i oceny własnej wartości.

wewnątrzszkolny system oceniania zawiera zasady, jakimi kieruje się szkoła oceniając zachowanie i postepy w nauce


Wizerunek gimnazjalisty Gimnazjum nr 4
(aneks do regulaminu uczniowskiego)

1. Gimnazjalista prezentuję postawę nie budzącą zastrzeżeń

  • jest kulturalny;
  • jest miły;
  • nie uczestniczy w bójkach ani ich nie wywołuje;
  • nie jest wulgarny;
  • jest niezawodny;
  • nie wagaruje;
  • szanuje cudzą własność;
  • szanuje swoich nauczycieli i innych pracowników szkoły;
  • jest prawdomówny;
  • nie zagraża zdrowiu ani życiu własnemu ani osób go otaczających.

2. Wykazuje właściwą postawę wobec obowiązków szkolnych

  • jest aktywny w życiu szkoły i poza nią;
  • chętny do nauki;
  • punktualny;
  • zdyscyplinowany;
  • dający z siebie wszystko na co go stać;
  • ambitny;
  • odpowiedzialny;
  • pracowity;
  • koleżenski i uczynny.

3. Wygląd zewnętrzny gimnazjalisty

  • ubiór, makijaż i fryzura dostosowane do wieku
  • schludny i czysty wygląd
    • - makijaż podkreślony w sposób naturalny/ dopuszczalne jest pomalowanie rzęs tuszem, ust błyszczykiem oraz podkreślenie brwi kredką - brak cieni na powiekach/;
    • paznokcie w naturalnym kolorze/ pomalowane bezbarwnym lakierem lub białym perlowym/;
    • dozwolone niewielkie kolczyki, tylko w uszach; u chłopców kolczyki w uszach zabronione;
    • buty na niewysokim obcasie, do około 5 cm/zabronione szpilki oraz buty na platformach powyżej 5 cm/;
    • włosy w naturalnym kolorze, dozwolone ufarbowanie włosów na kolor naturalny/ pasemka także w kolorze naturalnym/;
    • brak ozdób stanowiących zagrożenie zdrowia/np. duże kolczyki/;
    • brak niebezpiecznych przedmiotów/np. noży, zapalniczek itp./;
    • bluzki oraz koszule bez dużych dekoltów zasłaniające pępek.
na górę strony